Problem z zapaleniem, 1.9 TDI ALH kilka błędów VAG

Zwiń
X
Zwiń
Posty
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • radekb
    Ambiente
    • 2007
    • 134

    Problem z zapaleniem, 1.9 TDI ALH kilka błędów VAG

    boogie elevator http://pl.youtube.com/watch?v=jhm6KXh4hk4
    Była: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
    Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)
  • konos513
    Ambiente
    • 2006
    • 129

    #2
    Problem z zapaleniem, 1.9 TDI ALH kilka błędów VAG

    Witajcie,

    poprawiam wątek

    od początku OC1 2003r 1.9 TDI ALH 285 tyś km 90 KM

    Podczas jazdy autko zdechło, delikatnie dojeżdżałem na światłach (czerwone) i nagle "choinka" na zegarach zgasł, kręcę i d...a. Mówiąc choinka mam na myśli efekt jak przy włacząniu zapłonu oprócz poduszki i ASR-a

    Zaciągnąłem autko do domu, podpiąłem Vag-a (v. 2.08) a tu niespodzianka zero błędów.

    Po odpinałem kilka zaworków, błędy się pojawiły, czyli komp ok, wykasowałem błędy, sprawdziłem wszystkie wtyczki, bezpieczniki jest ok.

    Zrobiłem test sterowników (VAG-iem), 3 pykały tak, że mogłem je zlokalizować reszta (4 szt. cisza) tak ma być

    Potem próbówka, przekręciłem zapłon sprawdzam napięcie na zaworze na pompie wtryskowej napięcie jest, zawór pyka przy włączaniu i wyłączaniu zapłonu.

    - akumulator OK, kręci jak szalony,
    - poluzowałem wtryski (klucz 17) zakręciłem kilka obrotów, ropa się pojawiła,
    - świece wymieniane 5 tyś km temu,
    - rozrząd wymieniany przy przebiegu 260000 km, z VAG-iem,
    - filtr paliwa wymieniony w grudniu 2006 zrobiłem 20 tyś od tamtej pory,
    - nieszczelności nie widać na przewodach paliwowych,
    - raczej nie dymił jak się spokojnie jeździło,
    - zapłon z ranka był raczej z 1,5 obrotu.

    W tej chwili jestem już głupi. Jeśli macie jakieś sugestie to poproszę.

    P.S. Jak robiłem testy Vagiem, po odpięciu przepływki i zakręceniu parę razy sinikiem, żaden błąd nie został wyświetlony, czy to normalne?
    1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
    www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

    Komentarz

    • janusz_007
      Rider
      • 2007
      • 473

      #3
      z tego co wiem przepływka nie pojawi sie w kompie jako błąd. zeby ja sprawdzic trzeba sie przejechac i obserwowac jej wartosci liczbowe na wykresach czy podaje prawidłową mieszankę czy nie...
      a odnosnie przepływki, to najłatwiej poznac ze jest padnięta po tym ze nie masz niuni tylko masz muła
      VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

      Komentarz

      • markom
        Drive
        • 2007
        • 93

        #4
        Mój znajomy miał podobny problem. Zgasił auto na parkingu i już nie odpalił. Sprawdzał wszystko i nic. Dopiero po sprawdzeniu sprężania okazało się że jest zero!!! Przyczyną tego była walnięta pompa oleju.
        Lichy

        Komentarz

        • dariuspolo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1168

          #5
          ...to moze byc przekaznik(N109 chyba),ewentualnie przepustnica lub rozrzad sie rozjechal,
          a bezpieczniki posprawdzales?
          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
          Zuzycie paliwa

          Komentarz

          • konos513
            Ambiente
            • 2006
            • 129

            #6
            - co do bezpieczników to sprawdziłem tak jak napisałem wyżej

            - rozrząd sam z siebie raczej nie,

            - co do przepływki masz rację, że tak się sprawdza, myślałem, że rozłączenie obwodu elek. przepływki wywołuje jakiś efekt w ECU wynika, że nie.


            dzięki za zainteresowanie po 5 h walki sprawdzania przewód za przewodem UDAŁO SIĘ- ODPALIŁA,

            Kumpel przyjechał z wersją softu 4.09 i nagle błędy się pojawiły, a trochę się ich pojawił.

            Krok po kroku wykasowaliśmy i jak ręką odjął pali jak ta lala 1,5 obrotu jak dzisiaj rano. No obyło się bez kosztów pomijając 5h grzebaniny.

            Nauka z dzisiejszej awarii dla mnie to fakt, że VAG v 2.08 troszkę słabiutki musi być od v. 4.09.Do tej pory mi wystarczał, ale dzisiaj zawiódł. Muszę pigułę do 4.09 zdobyć bo ta mojego kumpla tylko błędy kasuje.

            Jak znajdę chwilkę jutro to opiszę jakie błędy zostały wykasowane.

            Znowu Octavia górą, a już się załamałem tym brakiem błędów. Zrobię kilka kilosów i z powrotem z czytam błędy, jak się powtórzą trzeba będzie jeszcze powalczyć.

            Pozdrawiam wszystkich
            1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
            www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              #7
              pigulki do 4.09 brak - jakos dziwne aby wykasowanie bledow pomoglo - cos ostyglo i zapewne temu zapalil

              Komentarz

              • daneczek76
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 3642
                • Toyota

                #8
                wyczyść przepustnice egr bo moze masz zasyfiony i klapka ci nie odskakuje .
                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                Komentarz

                • konos513
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 129

                  #9
                  Zamieszczone przez daneczek76
                  wyczyść przepustnice egr bo moze masz zasyfiony i klapka ci nie odskakuje .
                  Do przepustnicy się zabieram już któryś weekend z kolei może sięw końcu uda.

                  Mam świadomość, że wykasowanie błędów nie wpłynęło na rozruch, był to zbieg okoliczności, podam kody może na coś wpadniemy razem.

                  Witam ponownie oto odczytane błędy:

                  18058 - cytat: "Z powodu impulsu napięciowego po walczeniu zapłonu Szafa przeszła na w stan zatrzymania(Halt modus), przez co została zakłócona wymiana danych miedzy szafa a sterownikiem silnika co znowu wywołało błąd imobilaizera.
                  Występuje ten problem przede wszystkim w szafach t 2002roku produkcji Boscha (RB8, RB4, BPV).

                  19561 - zawór (N239) sterujący przepustnicy - otwarty lub zwarty do masy- rzeczywiście miał przetartą izolację zaizolowałem i jest spokój (oto oznaczenie: Nr katalogowy części 1J0906283C)

                  17957 -(zawór ciśnienia doładowania N75 - zmniejszenie mocy, za niskie ciśnienie doładownia) odłączałem go przy testach VAG-a, dziwne bo wersją 2.08 go wykasowałem a tu znowu pokazał na wersji 4.901, nie rozumiem tego

                  17849 - (zawór N18 recyrkulacji spalin - brak recyrkulacji spalin, za duża ilość spalin do recyrkulacji, zmniejszenie mocy, czarny dym) to samo co błąd 17957, powtórne kasowanie nowszym softem.

                  01030 - przewód elektryczny centralnego zamka gdzieś musi mieć przerwę lub zwarcie, czasami mam problem z otwarciem drzwi muszę dłużej przytrzymać pilota, Ponoć trzeba sprawdzić gumowe harmonijki pomiędzy drzwiami a poszczególnymi słupkami A i B

                  01314 - błąd w module ABS oznacza, że w module silnika są jakieś błędy. Ale co tomoże znaczyć nie wiem. Heble są, ABS też działa.

                  jeszcze coś takiego

                  01317 - to nie wiem co oznacza

                  I to na tyle.

                  Zrobię test po 2 dniach jazdy zobaczymy co pokazuje, Myślę, muszę przyjrzeć się kluczykowi i immobilizerowi bo to chyba była główna przyczyna, że autko stanęło błąd 18058 .

                  Sterownik immo w oc1 to chyba jest w liczniku jak dobrze pamiętam.
                  1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
                  www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

                  Komentarz

                  Pracuję...